Over Taka Tuka

In de Rotterdamse wijk Zevenkamp in én rond het Wollefoppenpark bevinden zich de natuurspeeltuin Taka-TukaLand en de landschapstuin Taka-TukaTuin.

Taka-TukaLand

Natuurspeeltuin Taka-TukaLand is onderdeel van Stichting Buurtwerk en opgericht in 1999. In 2014/2015 is het opnieuw ingericht met subsidie van de gemeente Rotterdam en met behulp van fondsen. Er is rekening gehouden met de wensen van de kinderen uit de wijk en de kinderen van de scholen uit de omgeving.

Taka-TukaTuin

Een actieve groep betrokken bewoners uit de Rotterdamse wijk Zevenkamp heeft in 2013 en 2014 een groot Eetbaar Park in de wijk gerealiseerd: Taka-TukaTuin. Dit park bestaat uit een marktplaats, fruitbomen, bessenstruiken en stadslandbouw op basis van een ecologisch duurzame leefomgeving .

Vereniging Taka Tuka

In april 2016 is Vereniging Taka Tuka opgericht. De vereniging telt in augustus 2016 drie leden met Frans van der Hilst als voorzitter. Vereniging Taka Tuka bundelt de krachten van Taka-TukaLand, Taka-TukaTuin en Stichting Orion die volwassenen met een verstandelijke beperking begeleidt in hun woon- en/of werksituatie. Op termijn wil Vereniging Taka Tuka het beheer van natuurspeeltuin Taka-TukaLand overnemen van Stichting Buurtwerk. Ontmoeten en samenwerken staan centraal. Vereniging Taka Tuka wil de samenwerking tussen (groepen) bewoners in de Rotterdamse wijk Zevenkamp bevorderen. Door het organiseren van bijeenkomsten, workshops en andere samenkomsten in én om het verenigingsgebouw in de landschapstuin Wollenfoppengroen.

Mensen zijn meer dan individuen. Als je met elkaar mooie en leuke dingen doet,
moet het niet anders zijn dan dat het je bestaan verrijkt.

ontmoeten – samenwerken – ontplooien