Samenwerkingspartners

Stichting Buurtwerk

Natuurspeeltuin Taka-TukaLand wordt beheerd door Stichting Buurtwerk. Subsidiegever gemeente Rotterdam wil dat de speeltuin na 2017 wordt beheerd door een vereniging bestaande uit vrijwilligers/buurtbewoners. Het onderbrengen van de speeltuin na 2017 in Vereniging Taka Tuka is dan ook een logische stap.

Website Buurtwerk: www.buurtwerk.nl

Wollenfoppengroen & co

Wollefoppengroen & co is een initiatief van betrokken bewoners rond het wollefoppenpark. Deze actieve groep betrokken bewoners uit de Rotterdamse wijk Zevenkamp heeft in 2013 en 2014 een groot Eetbaar Park in de wijk gerealiseerd: TakaTukaTuin. Dit park bestaat uit een marktplaats, fruitbomen, bessenstruiken en stadslandbouw. TakaTukaTuin is gratis voor alle buurtbewoners. Zij kunnen elkaar hier ontmoeten. Momenteel wordt TakaTukaTuin onderhouden door een aantal vrijwilligers die door cliënten van Orion en Pameijer wordt ondersteund.

Website Wollefoppengroen: http://wollefoppengroen.nl/

Stichting Orion

Stichting Orion heeft 2 werkplaatsen die samenwerken met de activiteiten van de natuurspeeltuin Taka Tukaland en de TakaTukaTuin. Cliënten van de Stadslandbouwgroep zijn in samenwerking met Pameijer actief in de stadstuin. Daarnaast ondersteunen zij de vrijwilligers van de TakaTukaTuin. In de Bezorgwinkel werken cliënten van Stichting Orion samen met biologische webwinkel Odin. Voor klanten pakken zij hier biologische boodschappen in, die deze klanten online besteld hebben. Daarna brengen zij deze boodschappen bij de klanten thuis. Daarnaast ondersteunt de Bezorgwinkel de natuurspeeltuin Taka Tukaland bij de openstelling van de speeltuin en het netjes houden van de gezamenlijke ruimte en het terras.

Website bezorgwinkel Stichting Orion: http://stichtingorion.com/werken/diensten/bezorgwinkel